Comunicáu del CSOA La Madreña tres la agresión d’ayeri

4 de xunu de 2014 DE 2014 • Glayiu

Cuando la situación económica condena a decenes de miles d’asturianes al paro, cuando los retayos afueguen el sistema públicu d’educación, y la cultura pública casi nun existe, el CSOA La Madreña úsase pa “fines sociales en beneficiu de la comunidá” (según afirmó’l xuez d’instrucción qu’aparó’l desagospiu del centru en marzu del 2014).

Les coses que se fixeron nel centru yeren munches y de toa triba (un sitiu pa criar neños y neñes de manera natural, teatru n’inglés, autodefensa feminista, clases de Wolof, taller de llectura anarquista, tienda de baldre, repartu de comida, conciertos, clases de música pa neñes, etc.), pero’l centru tamién sirvió pa qu’aconceyaren munchos grupos y mui diferentes; colectivos, plataformes, espacios onde guañen formes nueves d’organizase, pa dir texendo redes de solidariedá y cooperación ente los colectivos y de contestación al sistema capitalista que carecemos a diario.
El 3 d’abril del 2014 a les 7:30 de mañana la policiá peslló’l centru y echó a la xente que taba dientro con un despliegue policial grande por demás, dafechu féxose una sentada frente por frente de La Madreña na cai Xeneral Elorza, nesi momentu unes cuantes compañeres acaben mancaes.
Darréu convocáse una manifestación pa les 19:00 hores pola defensa del CSOA y contra’l desagospiu. Otra vez la presencia de la policía ye grande por demás. Túvose dos hores andando peles cais d’Uviéu, pasando pelos sitios que meyor representen a los enemigos del centru, los culpables del desagospiu: la FSA-PSOE, que como fuercia política que gobierna Asturies tien un 60% de la empresa SEDES, que ye la dueña del edificiu abandonáu, a Gabino de Lorenzo, delegaú del gobiernu, y a la Xunta Xeneral del Principáu.

Al volver a la puerta del COSA los antidisturbios entámenla provocando, y escomencipen a tirar de porra machucando a los manifestantes. Algunes compañeres lleven una culema golpes. Sobremanera foi grave’l casu d’un compañeru nuestru que-y pegaron pela espalda, militante del Espaciu Comunista Aida de la Fuente, ente les mancadures hai una na parte d’atrás de la cabeza por un porrazu, cerca de la ñuca, que pudo acabar mal de da-y un poco más abaxo, lleváronlu de siguío n’ambulancia al Hospital Central d’Uviéu. Por suerte, el compañeru paez que sana de les mancadures.
Queremos amosar la nuestra solidariedá, el nuestru apoyu y ciñu a toles compañeres qu’ayeri atacaron los cuerpos de represión del Estáu, sobremanera al que más mancaron. Y queremos señalar a los culpables de la situación actual del centru: el gobiernu d’Asturies, la FSA y la Delegación del Gobiernu, queremos recordar tamién, que los que gasten porra, los que van con cascu y escudu a les manifestaciones como la d’ayeri “trabayen” por una paga que sal de toles ciudadanes (a les que pegaron ayeri, tamién), pero tamién nos alcordamos del cuerpu de bomberos d’Uviéu que dixo públicamente que nun diba participar nel desagospiu de La Madreña.

Nosotres nun vamos dexar de lluchar, tolo que nos llevó a recuperar l’edificiu abandonáu de lo que yera la Conseyería de Sanidá sigue tando ehí, l’edificiu yera del pueblu asturianu y foi abandonúa (n’especulando con él no que se conoz como “Operación de los Palacios” pal beneficiu de conocíes y poderoses empreses privaes) pa construyir más alantre viviendes de luxu que namás puen tener unos pocos. Agora somos munches más que cuando escomencipiemos, el pueblu d’Uviéu, y d’Asturies y de tol Estáu nun aparó de mandanos avisos de solidariedá y apoyu. La impresionante manifestación d’ayeri o la del pasáu 21 de mayu son namás dos amueses d’ello y la respuesta policial ye prueba del mieu que los poderosos tienen al pueblu.

SI DESAGOSPIEN LA MADREÑA VAMOS OCUPAR LA CIUDÁ

DOCUMENTOS