BILTAR, rede de caltenimientu ya intercambiu de granes

27 de xineru de 2014 DE 2014 • Glayiu

BILTAR, compartiendo granes n’Asturies, recuperando lo que yá ta perdíu, lluchando contra’l negociu de la vida. Un grupu de persones xuníes al mundu rural n’Asturies por distintos llazos, munchos de los cualos teníen una güerta, xuntaronse col oxetivu: el caltenimientu y la recuperación de granes, como base pa poder algamar la soberanía alimentaria.

Unu de los mayores derechos del llabrador: l’autoxestión na producción de la nuesa comida, niégasenos y torga sistemáticamente poles multinacionales agroalimentarias y los sos socios collaboradores, los gobiernos y llexisladores. Ante les patentes sobre la vida, la mera opción de producir nuesa mesma semienta convertir nun actu de desobediencia civil.

Nel añu 2007, un grupu de persones xuníes al mundu rural n’Asturies por distintos llazos, munchos de los cualos teníamos una güerta, xunimos con un oxetivu: el caltenimientu y la recuperación de granes, como base pa poder algamar la soberanía alimentaria.

Nes primeres xuntes cada unu apaecía con un puñáu de sobrecitos, bolses o tarrinos llenos de granes llograos de sobres comerciales, d’una vecina o d’un viaxe al estranxeru. ¿Qué podíamos faer con esto? A diferencia d’un bancu de granes, la idea yera que fora un proyectu vivu onde lo más importante, la semienta, reproduxérase llibremente ente los riegos y bancales de les nueses güertes y, por aciu el sofitu mutuu, recuperar la so diversidá primixenia llueñe del maíz trexénicu y les homoxénees variedaes comerciales. D’esta manera, punximos tolos tarrinos sobre la mesa ¿tienes rúcula? ¿Daquién traxo rabanitos? ¿pataca?, ¿que demonios ye eso? y convertímonos nuna rede de persones que producíamos ya intercambiábamos nuesa mesma grana, llibre o rescatada.

En consolidando’l métodu de trueque empezamos un llabor de prospección, non solo de variedaes tradicionales sinón tamién de too la conocencia acomuñada a elles a lo llargo de los sieglos: cuándo llantar, podar, collechar, qué purín utilizar… saberes tan importantes como la mesma grana, que nun crecer nuna probeta sinón que surden del contactu cola tierra.

http://semillasturias.blogspot.com.es/